"Менің анам-логопед" мастер-класс
Логопед: Н. Е. Хасенова
Мақсаты: Ата-аналарға үйде логопедиялық ойындарды дәстүрлі емес тәсілдермен ұйымдастыруға және өткізуге көмек көрсету.
Тапсырмалар:
* үйде логопедиялық ойындардың маңыздылығы туралы ата-аналардың білімін жандандыру;
* логопедиялық ойындардың әртүрлілігі және оларды үйде дұрыс ұйымдастыру туралы түсінік қалыптастыру;
* балаларға саналы, нәтижелі көмек көрсету дағдыларын қалыптастыру;
* балалармен жұмыс істеудің жеке түзету бағдарламаларын іске асыруға ата-аналардың қосылу дәрежесін кеңейту.
1. Үйде артикуляциялық гимнастика өткізуді ұйымдастыру
1. Артикуляциялық жаттығуларды бастамас бұрын, сіз балаңыздың кеңістікте қалай бағдарланғанын анықтауыңыз керек: ол оң, сол, алдыңғы, артқы, жоғарғы, төменгі жағында не бар екенін көрсете ала ма; ол оң және сол қолды ажырата ма. Онсыз артикуляциялық гимнастиканы орындау бала үшін мүмкін емес немесе өте қиын.
2. Ойын техникасын қолдана отырып, алдағы жаттығу туралы сөйлесіңіз.
3. Жаттығудың дұрыс орындалуын көрсетіңіз.
4. Балаңызды жаттығуды қайталауға шақырыңыз, оның орындалуын бақылаңыз.
5. Бала орындайтын қозғалыстардың сапасын қадағалаңыз: қозғалыс дәлдігі, тегістігі, орындалу қарқыны, тұрақтылығы, бір қозғалыстан екіншісіне ауысуы.
Логопед дәстүрлі емес құрылғылармен артикуляциялық жаттығуды орындау тәртібі туралы айтады, дұрыс орындалғанын көрсетеді. Ата-аналар айна алдында жаттығуларды өздері қайталайды.
Ескерту. Әр жаттығу 5-7 рет орындалады.Статикалық жаттығулар 10-15 секундта орындалады (артикуляциялық позаны бір қалыпта ұстау). Артикуляциялық гимнастика отыру арқылы орындалады, өйткені бұл жағдайда баланың арқасы түзу, денесі шиеленіспейді, қолдары мен аяқтары тыныш күйде болады.
2. Дәстүрлі емес тәсілдермен үй жағдай дем жаттығуын жасауға көмек көрсету. 1. «Әуе футболы» Ерніңізді "түтікпен" алға созып, допқа ұзақ уақыт үрлеп, қақпаға салу. 2. «Май шам» Кішкентай түрлі-түсті шамдарды сатып алып, олармен ойнаңыз. Сіз шам жағып, балаңыздан көк шамға, содан кейін сары шамға және т.б. үрлеуді баяу жасау керек, дем алу шулы болмауы керек, щектерді үрлеуге болмайды. Алдымен шамды балаға жақындатуға болады, содан кейін оны біртіндеп алып тастауға болады. 3. «Әуе шар» Күлімсіреңіз, аузыңызды ашыңыз, тілдің кең алдыңғы жиегін жоғарғы ерніңізге қойыңыз, сонда оның бүйір жиектері басылып, ортасында кішкене ойық болады. Содан кейін мұрынға тегіс үрлеңіз. Қиындық:
Мұрынның ұшына калька қағазын, мақта жүнін (1.5 см х 1,5 см) бекітіп, оны үрлеңіз, дұрыс ауа ағынымен ол жоғары қарай ұшады. Калька мұрынға оңай жабысуы үшін оны аздап ылғалдандыру керек (баланың тілінің ұшынан өткізіңіз). 4. «Ыстық шай» бағытталған ауа ағыны, егер сіз балаңызға үрлеуді ұсынсаңыз, жақсы шығарылады. Ауа ағыны дәл тиген кезде ерекше дыбыс шығады
Назар аударыңыз!
Бетіңіз үрленбейтініне көз жеткізіңіз. Мұны істеу үшін оларды саусақтарыңызбен аздап ұстауға болады.
* Төменгі тістер тілді жоғары қарай "отырғызбайды".
* Тіліңізді тістеріңізбен қыспаңыз.
* Дем шығару тегіс, ұзақ. Бұл жаттығу ысқырған дыбыстарды айту үшін қажет дем шығаруды жаттықтырады